Adatkezelés és tájékoztatás
Szajlai Gumiszerviz

Tisztelt Érdeklődő!

Kérjük, hogy előre egyeztessen és foglaljon időpontot,
mivel a javítási és szerelési munkákat ez alapján tudjuk csak vállalni.
Gumicsere szezonban érdemes előre gondolkodni, egy-két hét is lehet a várakozási idő.
A nyitvatartási idő változhat, a feltüntetett idősávok tájékoztató jellegűek.

2021.01.01-től a számlák minden esetben elektronikusan kerülnek továbbításra.
Az elektronikus számlázást a "számlázz.hu" rendszere biztosítja.
A weboldal https://szajlai.hu, SSl tanúsítvánnyal rendelkezik, nem kezel és nem tárol adatokat.
Minden adat feldolgozása az alkalmazandó adatvédelmi törvényekkel összhangban történik.

2022.09.01-től az új KATA törvény legfontosabb részlete, hogy
a lakosságnak értékesítő, főfoglalkozású egyéni vállalkozók lehetnek.

2023.10.01-től használt gumi leadása a Mohu Mol Zrt., illetve alvállalkozói
(gumiabroncs-forgalmazók) a kijelölt telephelyeken kell leadni, akik ingyenesen átveszik.
A gumiszerviz nem vesz át, nem kezel és nem tárol veszélyes hulladékokat.

2024.01.01-től kinek kötelező környezetvédelmi felelősségbiztosítással rendelkeznie?
Minden olyan vállalkozásnak aki éves szinten eléri, vagy meghaladja a 2000kg hulladék termelését.
Veszélyes hulladék esetén a 200kg-ot, bontási-építési hulladék esetén 5000kg-ot.
52 hèt x 40kg= 2080kg, ez heti 40kg, veszélyes hulladékból 4kg termelő vállalkozásoknak.
Mivel használt gumi leadására nincs mód, így nem keletkezik nagy mennyiségű hulladék.
Korábbi bejegyzésben már szerepel, hogy ezt a feladatot októbertől a Mohu Zrt vette át.
A lemezfelnikhez használt centrírozó súlyok cinkből készülnek, ezeket
egy különleges eljárás segítségével újra tudjuk már hasznosítani.

használt súlyok felújított súlyok
Az alufelnihez használt ragasztható súlyok egyszer használhatóak, ezeket nem lehet újra felhasználni.
• Autókerekek esetén, 25-50g kerül felragasztásra.
(Egy komplett autó esetén 100-200g és ugyanennyi hulladék keletkezik.)
• Motorkerekek esetén, 15-30g kerül felragasztásra.
(Egy komplett motor esetén 30-60g és ugyanennyi hulladék keletkezik.)
A hulladékok keletkezésének levezetése egy gyakorlati példán keresztül:
10db járműre levetítve, ami arányosan vezetünk le gyakoriságuk szerint.
4db motorkerékpár(40%), 2db autó(lemezfelni)(20%), 4db autó(alufelni)(40%)
4db motorkerékpár x 30-60g, 2db autó x 0g, 4db autó x 100-200g
Átlaggal számolva: 4db motorkerékpár x 45g, 2db autó x 0g, 4db autó x 150g
• 0,075kg nem veszélyes hulladék keletkezik, 1db jármű esetén.
• 0,75kg nem veszélyes hulladék keletkezik, 10db jármű esetén.
• 7,5kg nem veszélyes hulladék keletkezik, 100db jármű esetén.
A havi forgalmat figyelembe véve és a szerelési segédanyagokat is beleszámolva:
Heti szinten: 1-2kg nem veszélyes hulladékot termel átlagosan a gumiszerviz.
Havi szinten: 6,75kg nem veszélyes hulladékot termel átlagosan a gumiszerviz.
Éves szinten: 78kg nem veszélyes hulladékot termel átlagosan a gumiszerviz.

2024.01.01-től gumi vagy felni tárolása esetén az ár listán szereplő költség és mennyiség egy szezonra(6hónap)értendő.
A tárolási időszak fordulója, minden év április 1-től, szeptember 30-ig szól és a következő szezon, október 01-től, március 31-ig terjed.
Amennyiben a tárolt gumikért vagy kerekekért nem jelentkezik a tulajdonosa és a gumiszerviz telefonos vagy elektronikus értesítésére sem reagál
és a tárolási költségek sem kerülnek rendezésre két szezonon keresztül(1év), ezzel a tulajdonosa lemond a gumiszerviz javára a gumikról
vagy kerekekről és hozzájárul, hogy a gumiszerviz kártalaníthatja magát azoknak az eladásából.
A gumi vagy felni elszállítására az év bármely időszakában van lehetőség.
Amennyiben a szezon előre ki van fizetve, de előbb elszállítására kerülnek a gumik vagy kerekek, nem jár vissza összeg.
Ha elmaradás miatt utólagos fizetés történik, akkor időszakosan kell a hátralékot megfizetni.
Megértésüket és figyelmüket köszönjük!

Kapcsolódó rendeletek:
2022. évi XIII. törvény „A kisadózó vállalkozók tételes adójáról”
2011. évi CXII. törvény. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.
1/1990 KHVM. A gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételei.
17/1993 (VII. 1.) KHVM. Veszélyes tevékenységek biztonsági követelményeiről szóló szabályzatok.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételei.
10/2016. (IV. 5.) NGM A munkaeszközök és használatuk biztonsági és egészségügyi követelményei.
20/2006. (IV. 5.) KvVM hulladéklerakással, valamint a hulladéklerakóval kapcsolatos egyes szabályokról és feltételekről
2000. évi XXV. törvény. A kémiai biztonságról.
(EU) 2016/679 rendelete. (GDPR)
2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról és
271/2023. (VI. 29.) Korm. rendelet

Figyelemfelhívás:
50 km megtétele után a kerékcsavarok vagy csavar anyák után húzása szükséges!
(Nyomatékkulcsal történő kerékcsavarok vagy csavar anyák meghúzás ellenére is.)
Ez a folyamat a kerekcserével kapcsolatos biztonságos járművezetéshez szükséges.
Az első 50 km során a kerekek beállhatnak, és a csavarok lazulhatnak.
Az után húzás segít meggyőződni arról, hogy a kerékcsavarok vagy anyák megfelelően vannak meghúzva,
ezáltal csökkentve a lehetséges veszélyeket és biztosítva a stabil kerekteljesítményt.
Ezt térítés mentesen és soron kívül elvégezzük műhelyünkben.
Az öreg és repedezett gumiszelepek cseréjét nem kérik...
Nem szakszerű szerelésből származó...
(nyomatékkulcs hiánya, csavarok túlhúzása, megrongálódott kerékőr és csavar anyák,
az emelési pontok korrodált, vagy nem szakszerűen javítás, stb)
Ezekből adódó bármilyen balesetért, anyagi kárért, semmilyen felelősséget nem tudunk vállalni!